Per Sant Josep, regala en valencià

martes, 8 de marzo de 2011



Durant determinades dates al llarg de l’any la nostra societat acostuma a fer regals: un llibre, un perfum, un rellotge, etc. Aprofitant la festivitat del Dia del Pare, des de la Regidoria de Normalització Lingüística i a través de l’Oficina d’Ús i Promoció del Valencià hem volgut dur a terme la campanya: Per Sant Josep, regala en valencià.
Amb l’objectiu de fomentar l’ús de la nostra llengua entre els nostres veïns hem editat unes etiquetes adhesives per posar en els paquets de regal. Així, hem distribuït el material entre les perfumeries i les joieries de la localitat i al mateix temps també entre les llibreries. Ja que, a més a més, hem considerat un bon moment per fomentar l’hàbit lector en la nostra llengua. En l’actualitat, a Santa Pola, la totalitat de la població escolar rep l’ensenyament tant en valencià com en castellà i,  per aquest motiu, considerem que hi pot haver un potencial important de lectors en la nostra llengua. Així, hem volgut donar suport al col·lectiu d’establiments locals que durant tot l’any es preocupen de la difusió dels llibres entre la població i animar-los que ho facen també amb llibres en valencià.


Durante determinadas fechas a lo largo del año nuestra sociedad acostumbra a hacer regalos: un libro, un perfume, un reloj, etc. Aprovechando la festividad del Día del Padre, desde la Concejalía de Normalització Lingüística y a través de la Oficina d’Ús i Promoció del Valencià hemos querido realizar la campaña “Per Sant Josep, regala en valencià”.
Con el objetivo de fomentar el uso de nuestra lengua entre nuestros vecinos hemos editado unas etiquetas adhesivas para poner en los paquetes de regalo. Así, hemos distribuido el material entre las perfumerías y las joyerías de la localidad, y al mismo tiempo también entre las librerías. Ya que, además, hemos considerado un buen momento para fomentar el  hábito de la lectura en nuestra lengua. En la actualidad, en Santa Pola la totalidad de la población escolar recibe enseñanza tanto en valenciano como en castellano y, por este motivo, consideramos que puede haber un potencial importante de lectores en nuestra lengua. Así, hemos querido dar soporte al colectivo de establecimientos locales que durante todo el año se preocupan de la difusión de los libros entre la población y animarlos a que lo hagan también con libros en valenciano.