Les
Agències de Promoció del Valencià (AVIVA) de 15 ajuntaments porten endavant una
campanya de promoció lingüística conjunta, l'edició d'IconGame, un joc de
memòria per a aprendre vocabulari bàsic de l'escola en anglés i reforçar-lo en
valencià.
El Regidor
Tomás Martínez ha explicat que “No sempre és fàcil trobar jocs educatius en
valencià i per això, recollint la proposta de col·laboració del dissenyador
Manu Palau d'editar versions en valencià d'alguns dels seus jocs, les agències
AVIVA dels ajuntaments d'Albal, Alginet, Benicarló, Benissa, Burjassot, Gandia,
Godella, l'Alcúdia, Manises, Sagunt, Santa Pola, Vila-real, Vinaròs, Xàbia i
Xixona han decidit portar endavant una campanya conjunta: l'edició del joc de
memòria IconGame”.
IconGame és
un joc de memòria amb el qual es pretén aprendre vocabulari bàsic de l'escola
en anglés. La finalitat és aprendre el vocabulari de les 50 cartes de què
consta el joc. Quan el jugador encerta la paraula, s'apunten els punts que
indica la targeta (entre 10 i 40 segons el grau de dificultat).
L'IconGame
està adreçat a alumnes dels últims cursos del cicle d'infantil i primer cicle
de primària que pretén ser també un recurs més dins de l'aula amb la doble vessant
didàctica anglés/valencià. També és una eina pràctica per als centres de
Formació de Persones Adultes, ludoteques o acadèmies d'idiomes.
Segons ha
explicat Mª Àngels Sempere, coordinadora de l’Agència AVIVA de Santa Pola, “a
més de distribuir-ho gratuïtament en tots els centres educatius també ho farem
en el sector comercial jogueter, a través de la botiga Don Dino, i la campanya
començarà en una data tan assenyalada com el 28 d’abril, Dia de Sant Vicent”.
És habitual
que les Agències de Promoció del Valencià unisquen esforços i facen campanyes
conjuntes ja que és una forma de coordinació i estalvi de recursos humans i
econòmics. La campanya en esta ocasió ha estat coordinada pels ajuntament de
Vinaròs i Benicarló i hi han participat un total de 15 entitats locals, que
presentaran el recurs en les respectives localitats.
IconGame, aprender vocabulario jugando
Las
Agencias de Promoción del Valenciano (AVIVA) de 15 ayuntamientos llevan
adelante una campaña de promoción lingüística conjunta, la edición del
“IconGame”, un juego de memoria para aprender vocabulario básico de la escuela
en inglés y reforzarlo en valenciano.
El
concejal Tomás Martínez ha explicado que “no siempre es fácil encontrar juegos
educativos en valenciano y, por eso, recogiendo la propuesta de colaboración
del diseñador Manu Palau de editar versiones en valenciano de algunos de sus
juegos, las agencias AVIVA de los ayuntamienos de Albal, Alginet, Benicarló,
Benissa, Burjassot, Gandia, Godella, l'Alcúdia, Manises, Sagunt, Santa Pola,
Vila-real, Vinaròs, Xàbia i Xixona han decidido llevar adelante una campaña
conjunta: la edición del juego de memoria IconGame”.
IconGame es
un juego de memoria con el cual se pretende aprender vocabulario básico de la
escuela en inglés. La finalidad es aprender el vocabulario de las 50 cartas de
que consta el juego. Cuando el jugador acierta la palabra, se apuntan los
puntos que indica la tarjeta (entre 10 y 40 según el grado de dificultad).
El IconGame
está dirigido a alumnos de los últimos cursos del ciclo de infantil y el primer
ciclo de Primaria, que pretende ser también un recurso más dentro del aula con
la doble vertiente didáctica inglés/valenciano. También es una herramienta
práctica para los centros de formación de personas adultas, ludotecas o
academias de idiomas.
Según ha
explicado Mª Àngels Sempere, coordinador de la Agencia AVIVA de Santa Pola,
“además de distribuirlo gratuitamente en todos los centros educativos también
lo haremos en el sector comercial juguetero, a través de la tienda Don Dino, y
la campaña comenzará en una fecha tan señalada como el 28 de abril, Día de San
Vicente”.
Es habitual
que las Agencias de Promoción del Valenciano unan esfuerzos y hagan campañas
conjuntas, ya que es una forma de coordinación y ahorro de recursos humanos y
económicos. La campaña en esta ocasión ha sido coordinada por los ayuntamientos
de Vinaròs y Benicarló, y han participado un total de 15 entidades locales, que
presentarán el recurso en sus distintas localidades.